19 January, 2015

Ideid Book Creatori kasutamiseks

Sattusin lugema artiklit Top 5 most popular case studies in 2014 Book Creatori kasutusvõimaluste kohta, mis juhatus mu antud api kodulehele ning sealt edasi nende blogisse, kuhu on õpetajad ning Apple koolitajad (Apple Distinguished Educators) kirjutanud üle 100 postituse selle kohta, kuidas ja mille jaoks Book Creatorit koolis kasutada. Palju häid ja huvitavaid mõtteid, mida katsetama hakata. Toon siinkohal ära mõned artiklid, mis mulle eriti huvitavad tundusid. Klõpsa kindlasti lingile, et avada inglisekeelne originaalartikkel, mille juures on illustreerivad pildid ning videod, et projektidest paremini aru saada.

1. 4 kaalukat ideed Book Creatori kasutamiseks klassis


1) Samm-sammuliste juhistega raamatud 

5. klass kirjutas õpetuslikke raamatuid samm-sammuliste juhistega, mis sisaldasid teksti, pilte, audiosalvestusi ja videosid, kuidas midagi teha. Näiteks, kuidas kingapaelu siduda. Samal põhimõttel tehti raamatuid, kus õpilased kirjeldasid samm-sammult oma loodusõpetuse projekte. Raamatuid jagati 1. klassiga, kes sai neid õppimiseks kasutada.

2) Raamatud, kus iga õpilane loob lehekülje(d) enda teema kohta ning õpetaja paneb need üheks raamatuks kokku

Tähestiku raamat ühe teema kohta. Iga õpilane sai ühe tähe ning pidi selle tähega leidma alateema ühe suurema teema kohta ning kujundama raamatulehekülje, kus ta pidi kasutama teksti, audio-, pildi- ja videofaile.

Lausete lõpetamine. Õpetaja andis ette lause alguse, mille iga õpilane pidi omal viisil lõpetama. Õpilased kujundasid raamatuleheküljed, kuhu nad kirjutasid lause ning lisasid juurde enda joonistatud pildi. Õpetaja pani eraldi tööd kokku üheks raamatuks.

3) Raamatud, mis ei ole ilukirjanduslikud

Iga õpilane tegi raamatu ühe hispaania keelt kõneleva riigi kohta. Tingimuseks oli, et igal leheküljel peab olema ka hispaaniakeelne audiosalvestus.

4) Fotoraamatud

Õpilased tegid väljasõitudel nähtust pilte ning panid need kokku fotoraamatuks.

2. Book Creator toob välja klassi geeniused

Klassis uuriti ja arutati, kes on geenius ning mis teeb ühest inimesest geeniuse. Seejärel tegi õpilane raamatu enda kui geeniuse kohta. Artiklis toodi välja ka see, kuivõrd hästi aitab hääle salvestamise funktsioon Book Creatoris arendada laste jutustamisoskust. 

3. Kuidas kasutada Book Creatorit ümberpööratud klassiruumi jaoks

Kunstiõpetuse õpetaja leidis viisi, kuidas aidata õpilasi, kelle töötempo ning võimed on erinevad. Tulemuseks oli poolenisti ümberpööratud klassiruum.
Õpetaja tegi raamatu, kus olid info, pildid, veebilingid ning rakendused, et õpilased saaksid iseseivalt teemat uurida ning tööga alustada ning omas tempos sellega tegeleda.
Õpetaja tõi olulise plussina välja selle, et kuna õpilased said juhendit iseseisvalt sirvida, siis lahendasid nad ettetulevaid probleeme palju iseseisvamalt ega pöördunud esmajärjekorras õpetaja poole.

4. Digitaalne loojutustamine koos eelneva uurimusega

4. klassi õpilased koostasid Google Forms abil küsimustiku, kus nad uurisid valikvastustega, millist lugu lugejad (1. kl õpilased) neilt ootavad. Kui vastused analüüsitud, alustati rühmades muinasjuturaamatute koostamist. Illustreerimiseks kasutati enda joonistud pilte või internetist laetud pilte. Kui raamat valmis sai, siis anti see kaasõpilastele ülelugemiseks ja kommenteerimiseks, peale mida tehti vajalikud parandused. Õpetajale jagati raamatut Showbie rakenduse abil. Lõppetulemusena läksid raamatud 1. kl õpilastele.

5. Luuleraamatu koostamine Book Creatoris

6. klassi projekt, kus õpilased leidsid erinevaid võimalusi, kuidas oma luuletusi raamatusse kokku panna. Lihtsaim viis oli luuletus raamatusse kirjutada ning pilt juurde panna. Huvitavamad viisid olid aga need, kus luuletus loeti sisse või kujundati mõnes teises rakenduses, (Tellagami, Puppet Pals, Labelbox, Phonto) millest sai video või pildi Camera Rolli salvestada ja sealt edasi Book Creatorisse tõsta. Õpilased saatsid oma peatükid Dropboxi abil õpetajale, kes need antoloogiaks kokku pani.

6. Apikombo (app smashing) matemaatikas (raamat, mida täiendada terve kooliaasta jooksul)

Õpilased tegid Geoboard rakenduses kujundeid ning oma tööst ekraanipildi (vajuta korraga kodunuppu ja sisse/väljalülitamise nuppu). Õpilastel oli Book Creatoris matemaatika raamat, kuhu nad aeg-ajalt oma töid lisasid, nii pandi seegi töö teiste juurde raamatusse. Raamatus kirjutati kujundite juurde nimetused ning helifailina salvestati iga kujundi kohta kirjeldus/jutukene.

7. E-raamat võrranditest

6. klassi õpilased vaatasid videosid võrrandite lahendamisest. Seejärel pidid nad ise koostama 10+ leheküljelise raamatu sellest, kuidas võrrandeid lahendada. Raamatus pidid olema: pilt nende enda märkmetest võrrandite kohta, märge iga liiki võrrandi vastandoperatsioonist, enda loodud kaks võrrandit ja video, kus on juures sõnaline selgitus võrrandi lahendamisest. Töö jaoks kasutati järgmisi rakendusi: Book Creator, Explain Everything, Doceri, Camera, Photos, Pic Collage, DropBox, iBooks, Safari.

8. Book Creatori kasutamine matemaatikas (õpikust seda teemat ei leia - raamat)

Põhikooli matemaatikaõpetajale meeldis õpilastega arutada teemasid ja jagada ülesannete lahendamise viise, mida õpikutes ei ole. Seetõttu otsustas ta õpilastega koos teha raamatu, kuhu kokku koguda erinevaid alternatiive sellele, mis õpikutes on. Lisaks Book Creatorile kasutati sisuloomeks ka Explain EverythingTellagami ja ImageChef rakendusi. Raamatute jagamiseks õpetajaga kasutati eBackpack rakendust. Antud postituses on õpetaja leidnud nutika lahenduse, kuidas Thinglink abil kõiki raamatuid teiega jagada.

9. Katsete raamat loodusõpetuses

raamat valmis rühmatööna. Õpilased panind raamatusse kirja hüpoteesi, pildid katsevahenditest, filmisid katse käiku, panid kirja katse tulemused. Tänu sellele jäi õpilastele meelespea katsest, mida sai uuesti üle vaadata. 

10. Viipekeelse raamatu loomine

Õpilased kirjutasid omaloomingulise muinasjutu, mille nad saatsid 1. klassile, kes joonistas loo juurde pildid. Raamatus pandi kokku pildid ja tekst ning iga leheküljele juurde lisati viipekeelne video.

11. Õpetaja töö etapid tunnikavast kuni e-raamatupoeni

Õpetaja kasutas Google Formsi, et koguda laste mälestusi ilutulestikust. Real Fireworks rakenduses lõid lapsed oma ilutulestiku ning salvestasid pildid Camera Rolli. Õpetaja pani raamatus kokku iga õpilase pildi ja teksti. Õpilased ise lugesid raamatus oma teksti sisse. Raamatu jagamiseks kasutas õpetaja kahte moodust:
1) laadis raamatu üles Google Drivele, et selle kaudu linki jagada;
2) laadis raamatu iBooks Store, et huvilised üle maailma saaks selle endale laadida. 
1) Loo konto iTunes Connect keskkonnas (selle jaoks on vaja Apple ID-d).
2) Lae arvutisse alla iTunes Producer tarkvara, millele pääsed ligi siis, kui oled iTunes Connect keskkonda sisse loginud.
3) Lisa oma raamat iTunes Producer'isse ja avalda see iBook Stores.

12. 9 disaininippi, kuidas anda oma raamatule professionaalne viimistlus